DET KONGELIGE VEJLAG

Vejlaget for Kongensvej m.f.

Vejlaget for Kongensvej m.fl. veje.

 

 

 

Referat af ordinært vejlagsmøde afholdt mandag den 19. marts 2012. (Dagsorden nederst)

 

 

 

1. Valg af dirigent

 

Thomas Gudmandsen, Kongensvej 22, blev valgt som dirigent.

 

 

 

2. Årsberetning

 

Formand Henrik Toft indledte med at konstatere at det forgangne år havde været hårdt for vores kirsebærtræer, og at 11 træer måtte plantes som erstatning for gamle skadede eller udgåede træer. Herudover er beskæringen af træerne blevet færdiggjort. Alene udskiftning og beskæring af træer kostede vejlaget ca. kr.100.000,- i 2011.

 

Derudover har vi fået lavet revne-forsegling af vores veje. Dette betragtes som et nødvendigt tiltag for at undgå frost sprængninger af asfalten i løbet af vinteren, og forseglingen skulle forlænge asfaltbelægningens levetid betragteligt.

 

Den forgangne vinter har ikke budt på meget sne. Men da den faldt, levede kommunen nogenlunde ordentligt op til sin forpligtelse til at feje veje og fortove. I den forbindelse er det glædeligt at se at en række lodsejere har fulgt kommunens retningslinjer for klipning af hække og træer. Disse retningslinjer vedlægges for en ordens skyld endnu en gang.

 

En af årets hovedaktiviteter for bestyrelsen - og en til lejligheden sammensat arbejdsgruppe - har været at følge udviklingen af byggeplanerne på Diakonissestiftelsen.

 

Der blev - som det er de fleste bekendt - udskrevet en arkitektkonkurrence i 2011, og resultatet heraf foreligger nu. Fire arkitektgrupper har deltaget og deres arbejde udstilles i perioden 19. til 27. marts i Diakonissens lokaler Dronningensvej 4. På et præsentationsmøde den 28. marts kl. 18.30-21.00 i Søsterhjemmet, Fasanvej, er der mulighed for at se og debattere planerne, og bestyrelsen deltager naturligvis aktivt i disse møder og fremsender relevante kommentarer inden dead-line den 12. april. Alle kan kommentere på mail til UP2020@Diakonissen.dk De fremsendte mails vil blive samlet og overdraget til dommerkomiteen.  Endelig beslutning om vinderprojekt og præmieoverrækkelse er skemalagt til 19. og 20. april.

 

Vores vejlags bekymring i forbindelse med byggeplanerne har været koncentreret omkring et eventuelt nybyggeris udseende – set i sammenhæng med Dronningensvej – samt mulige ændrede trafik- og tilkørselsforhold. Det ser ud til at der er taget hensyn til vejlagets ønsker i større eller mindre grad, når det drejer sig om byggeriets karakter, medens trafikforholdene ikke er tilstrækkeligt belyst. Men Diakonissestiftelsens endelige valg af projekt vil blive fulgt nøje op af bestyrelsen over de kommende måneder på følgende fronter:

 

 

 

- Valg af byggeriets størrelse, karakter og placering – specielt for byggeriet ud imod Dronningensvej

 

- Trafik tilkørselsforhold til bygningerne ud mod Dronningensvej

 

- Parkeringsforhold til alle de nye beboere og ansatte

 

- Eventuelle ændringer i lokalplan for området

 

- Trafik regulering under byggeriet

 

 

 

Kommunens planer om eventuelt at ændre status på vores veje fra private fællesveje til offentlige veje, er også blevet håndteret i løbet af året. Og generelt er det bestyrelsens opfattelse at der er et klart flertal blandt medlemmerne for at bevare den private fællesvejsstatus. Resultatet fra kommunen forventes i løbet af året.

 

Herefter sluttede formanden sin beretning med en opfordring til medlemmerne om at starte ukrudtsbekæmpelsen omkring kirsebærtræerne og i rabatten mellem fortov og forhave tidligt i dette forår og i øvrigt sikre at hække og bede holdes pæne hele sommeren. Et pænt kvarter skaber trivsel:” æstetik i hverdagen , det er bare sagen”

 

Formandens beretning blev godkendt.

 

 

 

 

 

 

 

3. Regnskabsaflæggelse

 

Kasserer Richard Christensen fremlagde det reviderede regnskab for det forgangne år. Og på trods af at kontingentet i 2011 blev hævet fra kr. 400,- til 600,-, er pengekassen stort set tom.

 

Gartnerudgifterne blev debatteret, og bestyrelsen meddelte at man vurderer alternative leverandører for at få omkostningerne ned.

 

Der er kun restancer fra ejere i to parceller i kvarteret. Generelt set opfordrede kasseren medlemmerne til at betale kontingent så hurtigt som muligt og senest 1. maj.

 

Herefter blev det reviderede regnskab godkendt.

 

 

 

4. og 5. Forslag til kontingent størrelse og budget for 2012

 

Efter nogen debat om kassebeholdning, formue-størrelse og planlagt arbejde i 2012 blev de fremmødte til generalforsamlingen enige om at kontingentet skulle hæves.

 

Det blev bl.a. bemærket at der efter opstilling af de mange containere i forbindelse med oversvømmelserne hen over sommeren sidste år er opstået skader på asfalten som også skal repareres. Der har heller ikke været foretaget fliseopretning i det forgangne år, så også på dette felt skal der bruges midler.

 

Bestyrelsen fremsatte herefter forslag om at hæve kontingentet til kr. 800,-

 

Den efterfølgende afstemning resulterede i 38 ja-stemmer og 10 nej-stemmer. Vedtagelse kræver simpelt flertal blandt de fremmødte medlemmer.

 

Kontingentet blev således besluttet fastsat til kr. 800,-

 

Bestyrelsens forslag til budget blev herefter korrigeret med den øgede kontingentindtægt og efterfølgende godkendt.

 

 

 

6. Valg til bestyrelse.

 

Efter 38 år i bestyrelsen for vejlaget har Richard Christensen besluttet at træde ud for at give plads for yngre kræfter. Henrik Toft Jensen afgår efter tur.

 

Henrik Toft Jensen blev genvalgt, og som nyt bestyrelsesmedlem og kasserer i den nye bestyrelse blev Hugo von Linstow, Dronningensvej 15 st. indvalgt. Formelt overtager Hugo von Linstow positionen som vejlagets kasserer den 1. maj 2011.

 

Medlemmerne takkede Richard Christensen for lang og tro tjeneste i vejlagets bestyrelse.

 

 

 

7. Valg af revisor.

 

Vagn Scharling blev genvalgt som revisor.

 

 

 

8. Eventuelt

 

Der var en enkelt kommentar fra et medlem om eventuelt at oprette en e-mail kontaktkæde beboerne imellem – for derigennem at øge trygheden i kvarteret. Blikket var specielt rettet mod risiko for indbrud.

 

Bestyrelsen kommenterede at dette ville kræve oprettelse af en e-mail database for alle medlemmer i vejlaget. Dette er naturligvis muligt, men vil kræve at en frivillig ildsjæl i kvarteret påtager sig ansvaret for at holde en sådan database opdateret. I øjeblikket har bestyrelsen ingen kandidater eller kapacitet til en sådan opgave, men vil i det følgende år se om et sådan initiativ vil kunne etableres. Betalingsservice blev ligeledes diskuteret, bestyrelsen vil vurdere mulighederne  og omkostningerne og fremlæge et forslag til næste år.

 

 

 

Steen Kallestrup, Kongensvej 26

 

 

 

PS:

 

I forlængelse af generalforsamlingen blev vores – relativt - nye hjemmeside ”detkongeligevejlag.dk” præsenteret af Peter Henriksen, Dronningensvej 5 st. Hjemmesiden der lavet ene og alene af Peter. Bestyrelsen vil gerne takke Peter for det arbejde, som han har lagt i projektet. Hjemmesiden er ikke specielt velbesøgt, men den kan naturligvis gøres mere eller mindre interaktiv. I den forbindelse efterlyser vi folk i kvarteret, som har lyst og energi til sammen med Peter at udvikle hjemmesiden både teknisk og indholdsmæssigt. Eventuelt interesserede kan henvende sig til bestyrelsen.

 

 

 

 

 

Vejlaget for Kongensvej m.fl. veje indkalder til ordinært vejlagsmøde i den tidligere linnedcentral, Dronningensvej 36:

 

Mandag den 19. marts 2012 kl. 20.00

 

Dagsorden:

 

1. Valg af dirigent

 

2. Bestyrelsen aflægger beretning om virksomheden i det forløbne år

 

3. Bestyrelsen fremlægger det reviderede regnskab til decharge

 

4. Bestyrelsen fremlægger forslag til størrelse af kontingent

 

5. Bestyrelsen fremlægger forslag til budget

 

6. Valg af bestyrelse

 

- Henrik Toft Jensen afgår, men er villig til genvalg

 

7. Valg af revisor

 

8. Forslag stillet af bestyrelse eller andre medlemmer

 

9. Status for Diakonissestiftelsens byggeplaner

 

10. Status vedrørende kommunens høring om ændring fra privat fællesvej til offentlig vej

 

11. Eventuelt

 

 

 

Henrik Toft Jensen  Richard Christensen  Steen Kallestrup

 

Dronningensvej 27  Arveprinsensvej 4  Kongensvej 26

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Undertegnede ejer af ejendommen:

 

Sdr.Fasanvej nr.:

 

Dronningensvej nr.:

 

Kongensvej nr.:

 

Kronprinsensvej nr.:

 

Arveprinsensvej nr.:

 

Kongens Tværvej nr.:

 

Giver herved ……………………………………………………..fuldmagt til på mine vegne at deltage i og stemme på vejlagsmødet den 19. marts 2012.

 

Underskrift: ………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

Copyright Vejlaget.for.Kongensvej.m.fl.veje